lis27

Slevy, slevy, slevy!!!

Kategorie // Blog

V době, kdy na nás číhá za každým rohem nějaký ten Slevomat či super akční nabídka, vše vydatně podporované různými poradenskými servery slibujícími vyjednání slevy na nemovitost téměř na počkání, se nelze divit, že po slevách volá téměř každý, kdo chce pořídit nějakou nemovitost. Navíc – co si budeme namlouvat – málokteré finanční ohodnocení leží lidem v žaludku tak, jako provize makléře (což je zvláštní, uvážíme-li, že bydlet potřebujeme každý a např. u zubního lékaře by si troufnul smlouvat málokdo). Ona zprofanovaná provize navíc není nic jiného, než odměna makléře za jeho odvedenou práci a jistě se shodneme na tom, že pracovat zadarmo není dlouhodobě realizovatelné… Navíc tak jako v jiných profesích, i v případě realitních makléřů platí, že díky odpovídající finanční motivaci se bude každý snažit odvést co nejlepší práci.

Kromě provize se ovšem klienti snaží tlačit na ceny i samotných nemovitostí, což ovšem makléř ne vždy ovlivní, neboť o ceně zpravidla rozhoduje majitel nemovitosti a většinou záleží na tom, jak silná je jeho motivace „prodat“ a jak dalece pochopí, kde je reálná prodejní cena. Nicméně klienti chtějí slevu doslova na všechno – na stav kupované nemovitosti („Bude nutná rekonstrukce, tudíž další investice, chceme slevu!“), na lokalitu („Chtěli jsme něco v blízkosti lesa, tady sice les není, ale nemovitost se nám líbí, dáte nám slevu, když to vezmeme?“ Popř. kritika nedostatků lokality – rušné místo, horší dostupnost do centra, nedostatečné parkovací možnosti, chybí tu obchody…), na právní servis („A nemůžeme si ty smlouvy stáhnout zdarma z internetu? Aspoň ušetříme za právníka!“), na dobu inzerce nemovitosti („Máte to v nabídce už dlouho, nechcete to zlevnit?“), na způsob financování („Dáme Vám peníze na ruku, když dostaneme slevu.“) atd. Zkrátka vynalézavost českého človíčka je nevyčerpatelná J

Další mylnou domněnkou, vedoucí k požadavkům na slevu, je obecně propagovaná teorie, že čím menší realitní kancelář, tím menší odborníci v ní. Skutečnost je však mnohdy taková, že právě tyto kanceláře jsou vedeny lidmi, kteří jsou po odborné stránce na velmi vysoké úrovni, což jim mimo jiné umožňuje se v dané branži udržet i navzdory konkurenci velkých realitních společností a jejich masové realitní kampani. Navíc malé realitky pracují více na „osobní bázi“ (noví klienti přicházejí dost často na doporučení známých, kteří mají s konkrétní realitkou dobrou zkušenost, vracejí se také „staří“ klienti), zkrátka zájemce zde může získat i nadstandardní služby, péči (a mnohdy i přístup!!!), na který velké realitní společnosti nemusejí mít prostor, neboť zde mimo jiné pracují stále noví makléři.

 

Na závěr nám dovolte malou prosbu – oceňte (mnohdy mravenčí) práci realitních makléřů a nechtějte slevu zadarmo J